Lifestyle

15 redenen waarom de herfst mijn favoriete seizoen is

15.png

Als ik zeg dat de herfst mijn meest geliefde seizoen van de vier is, krijg ik soms vragende blikken toegeworpen. Dan regent het toch? Dan is het koud? De zon schijnt dan toch amper? Dan waait het hard? Dan is iedereen ziek? Klopt. Maar voor elk nadeel kan ik wel tien prachtige voordelen van de herfst bedenken. Als voorsmaakje geef ik je daar vandaag 15 van.

  1. Lekker gezellig binnen zitten terwijl je de regen op je raam hoort tikken
  2. Sweater weather! Kom maar hier met die dikke pulls en cosy sjaals.
  3. Genieten van de mooie kleuren die het seizoen met zich meebrengt
  4. Die hete tas thee die je avond beter (en warmer) maakt. Of koffie. Of chocomelk. Of soep. Als het maar lekker en heet is.
  5. Het geluid van de open haard, die eindelijk weer tot leven kan komen
  6. Opnieuw je enkellaarsjes kunnen aantrekken
  7. Wolkjes blazen op de fiets
  8. Je mag stiekem al uitkijken naar Kerstmis
  9. Je hoeft je benen niet meer om de haverklap te scheren. Praise the lord!
  10. Herfstbuien: de enige vorm van regenval waarmee ik genoegen neem
  11. Je haar dat je nek verwarmt omdat je sjaal erom heen zit
  12. De kleuren van de herfstcollectie: bordeaux, mosterdgeel, oker, roodbruin, taupe… Ik wacht jullie op.
  13. Wandelingen of hardlooprondjes door de rood/geel/bruin getinte bladeren
  14. Dekentjes! Niks dan liefde voor fleece dekentjes.
  15. Me helemaal induffelen als ik in mijn bed kruip, zodat mijn donsdeken een coconnetje van warmte vormt

Ik had perfect nog een uurtje of twee kunnen doorgaan! Ahhh, de herfst is zo mooi. De hele sfeer kan me bekoren, maar dat was je intussen wellicht al duidelijk. Ik ben overigens wel een fan van alle seizoenen. Ik vind dat ze allemaal iets speciaals hebben! En toch, mijn enthousiasme bereikt z’n hoogtepunt op 21 september. Alleen al door dit artikel te schrijven heb ik zin gekregen om zowat duizend truien te kopen, warme appeltaart te bakken en me te laten vergezellen door een overdosis thee. Misschien moet ik dat maar eens gaan doen.
Maar vertel eens…

Wat is jouw favoriete seizoen?

Een dikke bisou van mij,
Een bisou d’elle,
Een biselle,
Handtekening

Standaard

Geef een reactie

