Body

Morning run in Italië

Processed with VSCO with f2 preset

Twintig voor zeven in Italië. Mijn wekker loopt af. De vogels fluiten en de krekels laten ook al van zich horen. Ik besluit dat het tijd is om even te gaan hardlopen voordat de dag echt begint. Ik spring uit mijn bed en… Nu ja, springen. Rollen, glijden, zakken. Ik moest nog wakker worden. Ik trek mijn sportkleren aan, gris mijn gsm en hoofdtelefoon van mijn nachtkastje en spurt de slaapkamer uit. Nu ja, spurten. Sjokken, strompelen, wankelen. Ik moest nog wakker worden. Ik bind mijn haar naar achteren en trek mijn loopschoenen aan. Ik smeer me voor de zekerheid in met zonnecrème. Een slokje water, muziek in mijn oren en hups, weg ermee. De ochtendzon lacht me toe. 

Processed with VSCO with f2 preset

Processed with VSCO with f2 preset

Ik probeer op vakantie altijd tijd vrij te maken voor sport. Het is tenslotte een totaal nieuwe manier om de omgeving te ontdekken! Ik vind het zalig. Ik geniet er ook van om vroeg op te staan (ja, echt waar) en het gevoel te hebben dat je bij het ochtendgloren alleen op de wereld bent, dat iedereen nog slaapt terwijl jij al loopt te puffen. Mijn dag is goed begonnen.

Processed with VSCO with f2 preset

Deze app gebruik ik al een hele tijd als hulp bij het hardlopen. De NIKE+ app is één van de beste en wordt ook heel erg vaak aangeraden door experts. Hij geeft je tijdens je workout nuttige informatie (afstand, tijd, snelheid…) en zet je bewegingen om naar professionele tabellen. Er is nog veel meer aan te ontdekken, maar dat laat ik aan jou over.

“A run begins the moment you forget you are running”

S7

Hardlopen  op de -soms best steile- grindpaden in Italië is heel erg verschillend dan op het doodgewone voetpad in la Belgique, dames en heren. Dat heb ik aan den lijve ondervonden. Doodmoe was ik, maar wel voldaan. Run baby, run.

Processed with VSCO with f2 preset

Mijn geliefde loopschoenen, wat zie ik jullie toch graag. Deze Nike Free 5.0 zal ik ongetwijfeld dragen tot ze compleet versleten zijn. En met versleten bedoel ik dan echt versleten. Een gat in de zool ofzo. Dit zijn wellicht niet de beste loopschoenen die er bestaan -zeker niet als je een gevorderd atleet bent-, maar ik vind ze prima voor mezelf. Het zijn heerlijk lichte schoenen; niemand houdt ervan om net twee klompen aan je voeten te hebben als je gaat joggen, toch?

Processed with VSCO with f2 preset

Hijg hijg, zucht zucht. Hoest, slik, spuw. Zo klink ik terwijl ik door het adembenemende landschap raas. Letterlijk adembenemend. Kijk eens aan, hoe mooi is deze planeet? Dat ik hier gewoon van kan genieten. Dat ik hier gewoon kan lopen. Schoon hé?
Mijn huid glinstert van het zweet. Mijn spieren branden bij elke stap omhoog. Mijn longen smeken om lucht. Maar mijn geest is gevuld. Dat is wat telt.

Daarna spring ik zonder te twijfelen in het zwembad van ons vakantiehuisje. Met kleren en al. Oke, mijn schoenen heb ik gespaard. Het koude water zou mijn lichaam deugd doen. En dat deed het.


TOP – AMERICA TODAY
SHORT – NIKE PRO
SCHOENEN – NIKE
SOKKEN – NIKE
HOOFDTELEFOON – URBAN EARS


Een dikke bisou van mij,
Een bisou d’elle,
Een biselle,
Handtekening

Standaard

6 gedachtes over “Morning run in Italië

      • Je kan ook bloglovin’ aanmaken voor je blog alleen denk ik, misschien wel gekoppeld aan een account, dat weet ik niet! Dan kunnen mensen je blog daar op volgen. Super handig, er is een ook app voor 🙂

        Like

Geef een reactie

